Eesmärk: Saada teada, kas Pärnu Vanalinna Põhikooli õpilased töötavad tunnis kaasa ja teevad kodutöid.
Projekti läbiviijad: Killu Allik, Väino Tuisk
Valim: Pärnu Vanalinna Põhikooli õpilased 7-9 klass
Tööplaan ja ajakava:
- Ettevalmistused - Teema valik, eesmärgi püstitus, valimi määramine - 28.04.14
- Küsimustiku koostamine ja vormi kujundamine- 5.05.14
- Küsitluste läbiviimine elektrooniliste vahenditega- 12.05.14
- Tulemuste analüüs- 19.05.14
- Kokkuvõte ja järeldused- 26.05.14
Vahendid: Ajaveeb, e-post, Google Form
Küsitlus
Kokkuvõte küsitlusest.
Küsimusele vastas 76 Vanalinna Põhikooli 7. , 8. ja 9. klassi õpilast, seega saab sellest teha usaldusväärseid järeldusi vanema astme arvamuste kohta.
1. Vastanute jaotus klassiti:
Küsitlusest võttis osa 42 õpilast 7. klassist, 33 õpilast 8. klassist ning üks õpilane 9. klassist.
4. Kas oled tunnis aktiivne?
Selle järgi võib järeldada, et enamus õpilasi on tunnis mõnikord aktiivsed või väga aktiivsed, selliseid kes üldse aktiivsed ei ole, oli ainult kaks.
6. Kas tegeled tunnis muude asjadega? (nt. telefonis mängimine)
Õpilased tegelevad muude asjadega mõnikord või siis mitte kunagi, leidub ka neid kes tegelevad muude asjadega koguaeg.
7. Kas sa teed kodutöid?
Selle järgi võib järeldada, et õpilased teevad vahest kodutöid või siis jätavad üldse tegemata.
Küsitlus
Kokkuvõte küsitlusest.
Küsimusele vastas 76 Vanalinna Põhikooli 7. , 8. ja 9. klassi õpilast, seega saab sellest teha usaldusväärseid järeldusi vanema astme arvamuste kohta.
1. Vastanute jaotus klassiti:
Küsitlusest võttis osa 42 õpilast 7. klassist, 33 õpilast 8. klassist ning üks õpilane 9. klassist.
2. Vastanutest oli tüdrukuid rohkem kui poisse:
Küsitlusest võttis osa 41 tüdrukut ja 35 poissi.
3. Kuidas hindad oma kaastööd tunnis?
Vastuseid oli palju erinevaid, kuid selle järgi võib järeldada, et õpilased töötavad tunnis enamuse ajast kaasa.
4. Kas oled tunnis aktiivne?
Selle järgi võib järeldada, et enamus õpilasi on tunnis mõnikord aktiivsed või väga aktiivsed, selliseid kes üldse aktiivsed ei ole, oli ainult kaks.
5. Kas kuulad tunnis õpetajat ja kirjutad vajadusel märksõnu üles?
Vähesed õpilased ei kuula õpetajat ja ei kirjuta märksõnu, enamus kuulavad mõnikord või koguaeg ning kirjutavad vajadusel märksõnu üles.
6. Kas tegeled tunnis muude asjadega? (nt. telefonis mängimine)
Õpilased tegelevad muude asjadega mõnikord või siis mitte kunagi, leidub ka neid kes tegelevad muude asjadega koguaeg.
7. Kas sa teed kodutöid?
Selle järgi võib järeldada, et õpilased teevad vahest kodutöid või siis jätavad üldse tegemata.
8. Kas sa saad tunnis kohe teemast aru või on sul vaja õpetaja abi arusaamisega?
Suurel osal õpilastel on mõnikord vaja abi teema arusaamisega ning mõned üksikud saavad kohe teemast aru, üks õpilane vajab pidevalt abi.
9. Kas arvad, et teile antakse palju kodutöid?
Suur osa õpilastest arvab, et neile antakse koguaeg palju kodutöid, umbes sama suur hulk õpilasi arvab, et neile antakse mõnikord palju kodutöid.
10. Kui palju aega kulutad tavaliselt kodutööde tegemisele?
Enamus õpilastest kulutab kodutööde tegemisele 15.-30. minutit või umbes 1. tunni. Vähesed kulutavad kodutööde tegemiseks üle 2. tunni.
11. On sul raskuseid kodutööde tegemisega?
Suurel osal õpilastel on mõnikord raskuseid kodutööde tegemisega. Neid, kellel on koguaeg raskuseid on vähe ja selliseid õpilasi kellel ei ole üldse raskuseid on 11.
12. Kui sul on raskuseid, siis mis need on?
Kodutööde tegemisel ei saa väga paljud õpilased tihti teemast aru, või siis antakse liiga palju kodutöid ning kaob viitsimine neid teha. Suur hulk õpilasi ei saa raskuste puhul vanemate käest ka abi nende tegemisel ja lõpuks jääbki kodutöö tegemata.
Kokkuvõtlikult ütlevad õpilased, et ülesanded on liiga rasked või siis nad ei saa ülesande eesmärgist aru.
13. On sul mingeid ettepanekuid seoses tunnis õppimisega või kodutöödega?
Tunnis soovitakse rohkem grupitööd teha, mängida ja filme vaadata. On ka ettepanekuid, et tunni alguses võiks telefonid ära korjata, et õpilased paneksid tunnis rohkem tähele. Tahetakse mahukamaid tunde, et kodus jääks vähem õppida ning kõige rohkem tahetakse seda, et kodutöid üldse ei oleks. Füüsika ja keemia tundides tahetakse rohkem katseid, kus õpilased saaksid ise midagi teha.
Kokkuvõte:
Küsitlusele vastas 76 õpilast 7.-9. klassist - seega on küsitluse tulemused piisavalt representatiivsed, et nende põhjal teha järeldusi Pärnu Vanalinna Põhikooli vanema astme õpilaste arvamustest.
Kokkuvõtlikult tahetakse tunde lõbusamaks teha ning kodutööde arvu soovitakse vähendada.
Ettepanekud:
1. Õpetajatele tutvustada käesoleva uuringu tulemusi ning näidata, mida võiks tunnis muuta.
2. Teha tunnid lõbusamaks ja kõigile nauditavaks.
3. Tunnid teha mahukamaks ning selle tulemusena vähem kodutöid jätta õpilastele.
Väga hea!
ReplyDelete